Se on vain kausi!

Kaupallinen yhteistyö: Reima

En ole ihan varma, kumpi eilen taas yllätti enemmän: se, että lumi tosiaan muuttuu sulaessaan vedeksi vai se, että lapset muuttuvat kasvaessaan pidemmiksi. Ihan puskista tuli jälleen molemmat faktat, eikä vaatekauppaan huvittaisi lähteä sen enempää kuin kellariinkaan penkomaan Ikea-kasseihin sullottuja viimevuotisia haalareita, joiden punteista rapisee hiekkaa ja puuttuu toinen kumilenkki.

Eikä oikeastaan olisi aikaakaan, vaikka joskus olen jopa säästänyt aikaa jättämällä talvivaatteet mintunvihreään rappuumme ihan-kohta-johonkin-menossa-olevissa nyssäkkäpyssäköissä, joita kiroan päivittäin ja joita EI LOPULTA KOSKAAN VIEDÄ kellariin tai kierrätykseen tai yhtään mihinkään, vaan kassit tukkivat päivittäin portaikon. Mikä mahtava tapa säästää aikaa! Pakko taas hetkeksi kyyristyä nyrkki otsassa miettimään, miksi Anna Perho pyydetään aina kertomaan superarjesta ja toimivasta ajankäytöstä!? Miksei minua pyydetä?! EN YMMÄRRÄ.

Jep. Yleisessä arkihärdellissä ulkoistan mielelläni monia hommia, kuten siivousta ja kokkailua. Mutta en ole tullut ajatelleeksi, että lasten kausivaatteisiin liittyvän metapuljaamisen voisi jotenkin ulkoistaa…

Paitsi että kohta voi. Minä olen nimittäin ollut Reimalla mukana suunnittelmassa uutta palvelua, jonka pointti on helpottaa kausivaatepuljausta ELÄMÄÄ!! Kyllä! Olen tosi innoissani Reiman prokkiksesta, johon meidän Biodelly-yhteistyöstä tuttu blogitiimimme kutsuttiin alkuvuodesta mukaan. Oli ilahduttavaa päästä Vantaalle Reiman päämajaan (jahka ensin olin käynyt bussiajelulla Mellunmäessä ja juossut nahkahameessani pienen aamulenkin) tapaamaan hauskaa porukkaa, joiden agendana on suunnitella lapsiperheille sujuvampaa arkea. Tuskainen eteissäätö ja kausivaatesekoilu yhdisti ihmisiä nopeammin kuin Helsingin joukkoliikenne sinä loskaisena aamuna.

Meillä on siis kehitteillä uudenlainen palvelu ReimaPlay, jolla saa ympäri vuoden kaikki lasten kausivaatteet oikeaan aikaan, oikeassa koossa, suoraan ovelle toimitettuna. Lisäksi palvelun kautta hoituu myös käytettyjen vaatteiden palautus (halutessaan) ja jälleenmyynti, jolloin hinnasta hyvitetään asiakkaalle osa. Olennaista palvelussa on HELPPOUS sekä vastuulliset periaatteet, kuten ympäristöystävällinen logistiikka ja vaatteiden kierrätys.

Nyt hommailumme on edennyt siihen pisteeseen, että Reima on lanseerannut kokeiluvaiheessa olevan ReimaPlay -palvelun, johon etsitään testiryhmää!

Testiryhmään voi nyt hakea (ReimaPlayn sivuilla) perjantaihin 15.2. mennessä. Valitettavasti testiryhmään pääsee nyt vain pääkaupunkiseudulla asuvat, mutta kaikki palvelusta kiinnostuneet saa mielellään jo esittää kommentteja, toiveita, epäilyjä, kysymyksiä ja kaikenlaista palautetta. Esimerkiksi toivetta palvelun rantautumisesta myös muihin kaupunkeihin saa (ja PITÄÄ) laittaa, jotta saisimme sen myös esimerkiksi Tampereelle.

Testiryhmän sekä kaikkien saamiemme huomioiden perusteella palvelusta kehitetään ja viilataan paras mahdollinen! ReimaPlayn sivuilla voi muutenkin tutustua palveluun ja esimerkiksi erilaisiin paketteihin tarkemmin.

Saatamme pian päästä astetta helpommalla sekä lastenvaatteiden hankinnassa, säilytyksessä että kierrätyksessä.

No niin, mitä mieltä ollaan?

Share

22 kommenttia

  1. "Etsin kurahanskoja eilen vain 45 minuuttia" kirjoitti: Vastaa

    No niin yks tollanen palvelu heti myös tänne Tampereelle kiitos!

    1. Asikaine kirjoitti: Vastaa

      No toivotaan, että tulee! Itekin jonossa 😀

  2. Pakko oli hakea testiryhmään heti kun viikonloppuna Reima kertoi tästä uutiskirjeessään. Nyt vaan jännitetään, että päästäänkö testaajiksi (peukut ja pottuvarpast pystyssä). Tuo olisi niin iso helpotus.

    1. Asikaine kirjoitti: Vastaa

      Toivotaan, pidän sulle peukkuja! 🙂

  3. Lottovoitto kirjoitti: Vastaa

    Pakko oli kalenterista katsoa, onko nyt aprillipäivä! Lanseeratkaapa tämä samalla kertaa myös suksiin ja luistimiin, niin tulee lottovoitto ja kaikki lisänumerot! Kaikki Suomen kunnat kerralla mukaan!!!

    1. Asikaine kirjoitti: Vastaa

      Hei HYVÄ IDEA!
      se ois nerokasta, jos sukset ja luistimet sais tällä tavalla! Tänä talvena oli vähän haastetta ehtiä (ruuhkaiseen) Pyörätaikuriin hakemaan + vaihtamaan suksia ennen klo 18, jolloin se menee kiinni, kun Hippi (jolla auto) oli töiden jälkeen kotona usein vasta joskus 17 jälkeen…ETTÄ jos joku ois joku tuonut ovelle oikeeta kokoo., oisin kaivanu lompakon!

  4. Heiskane kirjoitti: Vastaa

    Vähä hiano systeemi??
    Jännä miten ennen lapsia ostin itselleni syystakin ja kevätkengät en suinkaan mitään välikausi-asioita 🙂

    1. Asikaine kirjoitti: Vastaa

      🙂

  5. pilami kirjoitti: Vastaa

    Nooh, en innostu. A) lapseni tarvitsevat vähintään kaksi settiä vaatteita ja B) toi hommeli tulisi liian kalliiksi. Sit C) entä jos ei ulkonäkö miellytä. Mulla ei ees oo nirsot lapset vaatteiden ulkonäön suhteen mutta olen kuullut kylillä juttua että osalla on.

    1. Asikaine kirjoitti: Vastaa

      Kiitos palautteesta, sitähän tässä haimme:)

      Joo, ite mietin, että tällä systeemillä voisi ostaa sen ”ykkössetin” (kun yleensä ostan ainakin vanhemmalle lapselle yhden uuden setin talveksi ja sitten toinen/ ”vara-asu” on käytetty / viime vuoden, jos menee päälle tms.)

      Ja ainakin tarkoituksena ois, että värivaihtoehtoja olisi alkuun 5 kpl, joista voisi lapsen kanssa valita.

      Ja kuten tuossa alapuolella Reimalta jo vastailtiinkin, on suunnitelmissa, että Playn tilausta voi aina ”päivittää”, jos vaikka välikausirukkaset löytyivätkin päiväkodin löytötavaralaatikosta tai isoveljeltä peritty takki sopiikin jo, niin kerro meille, ja tilaustasi voidaan päivittää sen mukaan.

  6. Nims kirjoitti: Vastaa

    Siis maksetaan kuukausimaksua vuodessa yhteensä 240e (pienin paketti), jolla saa kolme haalaria? Se tarkoittaa 80e per haalari. Ostin juuri upouuden reiman vk-haalarin alekoodilla hintaan 59e. Sain valita itse kuosin ja myydessä saan siitä varmaankin parikymppiä takaisin. Mun makuun turhan korkea hinta sille ”helppoudelle”, jota tässä myydään. Varusteita kuitenkin tarvitsee yleensä hankkia vain sen pari-kolme kertaa vuodessa, en näe syytä maksella niitä joka kuukausi. Toisaalta, ehkä mun arki on sitten liian helppoa tälle palvelulle.

    1. Lottovoitto kirjoitti: Vastaa

      Normihinta taitaa olla satasen kahta puolta? Ja eikö nämä jääneet omiksi tämän jälkeen eli voi myydä nekin sitten pois ja jos laiskottaa niin tuolla valmiilla myyntipalvelulla.

      Olen kyllä vähän samoilla linjoilla, että se uuden haalarin ostaminen ei ole se vaikein juttu ainakaan kaupungissa liikkeiden äärellä asuvalle, vaan just se eteiskaaos. Yksilapsisissa perheissä toiminee tuo heti kiertoon laittaminen, mutta moni kuitenkin säästää nuoremmille lapsille hyviä haalareita eikä raaski tilata palvelua jokaiselle lapselle, mikä johtaa taas säilytysongelmiin etc.

      Hukkuviin hanskoihin on meillä pätenyt se laki, että mitä enemmän hanskoja ja pipoja on käytössä, sitä enemmän niitä myös hukkuu. Sinä talvena, kun lapsella oli vain yhdet mieluisat hanskat, ne eivät hukkuneet kertaakaan!

    2. Kristina / Reima kirjoitti: Vastaa

      Ajatuksenamme on ollut Reima Playta miettiessä että haluamme helpottaa perheiden arkea auttamalla ulkovaatehärdellin hallinnassa. Playn konsepti ja tuotepaketit ovat vasta kehitysvaiheessa ja kaikki palaute niihin liittyen on meille todella arvokasta – kiitos siis! Pakettien sisältöä optimoidaan pilotin aikana varmasti moneen kertaan ?

      Playn pilotin tässä vaiheessa tarjoamme mahdollisuuden kierrättää tuotteet Emmyn kautta, me maksamme postimaksun ja tuotot toki saat itsellesi! Voit myös halutessasi myydä tuotteet itse eteenpäin, meidän toiveemme on vain että tuotteet pääsevät kiertoon.

      On varmasti totta että alennuksesta voi löytää haalarin halvemmalla kauden lopulla, jos ihan vain haalarin arvoa laskee eikä ota huomioon kuljetusten ja myynnin arvoa. Me ajattelimme tämän paketin niin että saat aina varmuudella hyvään hintaan erinomaiset vaatteet haluamassasi koossa ja värissä ilman metsästystä, alevahtausta tai riskiä siitä ettei sopivaa alesta löydykään (tai että alelöytö onkin kauden tullessa väärän kokoinen, kuten on saattanut meistä jollekin käydä..). Palvelussa maksetaan silloin siitä mielenrauhasta että kauteen on varmuudella sopivat varusteet.

      1. Asikaine kirjoitti: Vastaa

        Kiitos Kristina, tässä oli varmasti tyhjentävästi vastattu 🙂

  7. Lilli kirjoitti: Vastaa

    Ihan kiva idea, mutta mä keksin heti monta MUTTAa:

    1) Tarkoittaako tämä että mun pitää edelleen osata ennustaa minkä kokoinen lapseni on tulevalla kaudella? Muistuttaako joku säännöllisesti että ”Mittaa se ipana ja jalat kans”? Ottaako joku logaritmi huomioon keskimääräisen kasvuvauhdin ja satunnaiset spurtit ja ennustaa geeniperimästä että kasvaako se tänä talvena selkää vai jalkoja vai pelkästään maata pitkin, ja lisää nämä muutokset automaattisesti siihen ilmoittamaani kokoon joka luultavasti on väärä jo ensimmäisen paketin saapuessa?

    2) Päiväkodin mustaan aukkoon katoavat sukat ja lapaset: Meinaako ne oikeesti että yksi pari riittää koko kaudelle? Saako täydennyksiä ruksimalla että nyt on taas hävinnyt 3 lapasta, kurarukkanen, kauluri ja 1 villasukka?

    3) Onko niillä ekohippivaihtoehto? Sellainen jossa saa merinovillaa fleecen sijaan ja voi vaikka ruksia että ”hei sen takki mahtuukin vielä, ei tarvii uutta”?

    4)Tämähän ei vielä ratkaise sitä kasautuvien kassien ongelmaa, mukaan tarvitaan myös konsultti joka tulee kotiin, käy varastot läpi ja vie mukanaan kaikki pienet/korjauskelvottomat/epäsopivat vermeet. Myös äidiltä. SIITÄ palvelusta olisin oikeasti valmis maksamaan.

    5) Jos palvelu vapauttaa valitsemisen vaikeudesta niin vapauttaako se myös siitä jankuttamasta että nyt laitat sen takin, muutakaan ei ole. Ihan sama vaikka siinä ei ole ryhmähauta ja keltainen ei ole vain tyttöjen väri! Voisiko siinä olla myös joku psykologinen testi jolla selvitetään käyttäjän mieltymykset seuraavan kuukauden osalta?

    Ehkä tyydyn edelleen pelaamaan haalarilottoa. Tiedättehän, sitä jossa kevään poistomyyntien aikaan arvotaan minkähän kokoinen lapsi mahtaa olla seuraavien pakkasten aikaan ja osuuko kylmä kausi ensi vuonna marras- vai maaliskuulle. Voittaja vaatettaa lapsensa kolmasosan kustannuksilla, häviäjälle lankeaa verkkokirppisten ostan-varaan-vapautan -sakkokierros.

    1. Kristina / Reima kirjoitti: Vastaa

      Ihanan paljon muttia 🙂 Koitan tässä valottaa miten me olemme tässä pilotin alkuvaiheessa ajatelleet:

      1. Ei tarvitse osata ennustaa! Playn pakettien sisältö ja koot vahvistetaan muutama viikko ennen lähetystä, eli juuri siinä uuden kauden alla, niin että voit valita silloin lapsellesi sopivan koon.( Ja kyllä, me muistutamme myös mittaamaan sen jalan!) Jos mietityttää mikä se sopiva koko olisi, niin me autamme. Reimalla näitä kasvuennusteita ei laske kylläkään algoritmi, vaan yhteensä kymmeniä vuosia lastenvaatteiden kanssa työskennelleet äidit, Jenni ja Sanna, sekä muut reimalaiset ovat apumme tässä. Pilotin jatkuessa voimme ehdottaa sinulle mahdollisesti sopivaa kokoa seuraavaan pakettiin. Aina emme ehkä osu oikeaan, ja silloin pilotissa mukana olevat perheet voivat käydä vaihtamassa tuotteet oikean kokoisiksi myymälässämme, näin oikean kokoiset tuotteet saa heti mukaan ja käyttöön.

      2. Mystisesti katoavat rukkaset ja sukat ovat kovin tuttuja meillekin, ja tähänkin olemme pohtineet ratkaisua ? Olemme vasta kehittämässä Reima Playta yhdessä valittavan testiryhmän kanssa, ja muun muassa tähän asiaan tulemme kysymään heidän toiveitaan ja vinkkejään.

      3. Ekohippivaihtoehto on ollut kovin toivottu, ja jatkossa se varmasti myös meiltä löytyy. Playn tilausta voi aina päivittää ennen seuraavan toimitusta, eli jos välikausirukkaset löytyivätkin päiväkodin löytötavaralaatikosta kevätjuhlassa tai isoveljeltä peritty takki sopiikin jo, niin kerro meille, ja tilaustasi voidaan päivittää sen mukaan.

      4. Kaikkien nyssäköiden ongelmaa me emme pysty ratkaisemaan, mutta Playn pakettiin kuuluu kierrätysmahdollisuus Emmyn kautta, ja Emmyn pakettiin voi laittaa eteenpäin kaikki lapsille tarpeettomat vaatteet, palveluun kuuluu että ne tarvittaessa lajitellaan myytäviin, eteenpäin lahjoitettaviin ja tekstiilikierrätykseen menevään.

  8. pilami kirjoitti: Vastaa

    Mä jäin oikein vielä pohtimaan tätä että miksi en innostu ja se johtuu ihan vain siitä että tässä maksetaan ovh-hinta uusista vaatteista. Jos mulla olisi halukkuutta maksaa uusista vaatteista se ovh-hinta niin eihän se nyt ole homma eikä mikään kävellä vaikka sinne Reiman myymälään tai Prisman hyllyjen väliin ja ostaa ne vaatteet sieltä uusina tarpeen osuessa kohdalle. Aina sieltä kauden alkaessa löytyy oikeaa kokoa ja valintavaihtoehtoja. MUTTA kun nämä vaatteet ovat se kohta jossa mä voin säästää ihan tosi paljon (satasia vuodessa) rahaa kun käytän aikaani etsien niitä käytettyjä vaatteita kirppisryhmistä tai alesta bongaillen. Sama luistimissa ja suksissa ja nappiksissa ja fillareissa ja ja ja…
    Että kyllä se isoin ongelma on se että noi lasten kamat maksavat ihan törkeän paljon. Kun 40 euron (alehinta -40 %) kuorihousut ovat polvesta rikki ensimmäisen kuukauden jälkeen niin kyllä vähän sylettää. Se on ihan sama lukeeko housuissa Reima vai Po.P vai Ciraf mutta yhtään mitkään ei vaan meillä kestä. Ja kukaan ei ole vielä onnistunut kehittämään paikkaa joka siinä polven kohdalla pysyisi. Että ihan siksi en osta vaatteita ovh-hinnalla.

    Sitä muuten mietin että jos on maksanut koko vuoden paketista johon kuuluu hanskat ja sitten niitä ei tarvitsekaan niin mites hyvitys ja onko näille hanskoille jo alunperin paketissa määritetty hinta eli saako hyvityksen oikeasti hanskoista vai hanskoista -20 %? Eli miten tarkkaan on avattu asiakkaalle se hinnoittelu alunperin?

    1. Asikaine kirjoitti: Vastaa

      Kiitos palautteesta, nämä on tärkeitä!!
      Tosiaan aina voi mennä itse ostamaan ja hyödyntää alet ja ystävämyynnit jne, jolloin varmasti pääsee kausivaatehankinnoissa halvemmalla.
      Tämä palvelu yrittää saada asiakaskuntansa vanhemmista, jotka eivät halua/jaksa/ehdi mennä marketteihin tai vaatekauppoihin, vaan haluavat ulkoistaa kaikki lasten kausivaatteisiin liittyvät päätökset, hommaamiset ja vanhojen myynnin mahdollisimman iisisti ja ovat valmiita maksamaan (vähän extraa) siitä, että saavat tuotteet valmiina pakettina ovelle ilman edes suurempia mietintöjä.

      Ja hyvä pointti tuo, että onko hinnat eritelty, jos haluaa päivittää tilausta, niin tietää arvon ja mahdollisen hyvityksen! Tätä pitää miettiä!

  9. pinsu kirjoitti: Vastaa

    Minä kerkesin jo innostua, että kouluaiselle 3 ulkovaatekertaa hintaan 80 €/kpl (yleensä pelkkä toppatakki maksaa tuon verran)! Sitten luin vähän pidemmälle ja huomasin että koko homma koskee vain pikkulasten vaatteita, eli koko 128 on isoin. =(

    1. Asikaine kirjoitti: Vastaa

      Hei, pitääkin laittaa palautetta tai toivetta, josko kokoskaalausta pystyisi laajentamaan myös vähän isompiin kokoihin…
      🙂

  10. Iina kirjoitti: Vastaa

    Mielenkiintoinen kokeilu – onnea ja menestystä siihen! Tuli hölmö kysymys mieleen. Nyt tietysti testataan vain pääkaupunkiseudulla, mutta jos systeemi tulevaisuudessa laajenisi koko Suomeen, miten huomioitaisiin Pohjois-Suomen ja Etelä-Suomen säiden erilaisuus? Meillä Lapissa varmasti tarvii toppakamppeita kauan ennen kuin Helsingissä. Kuinka hyvissä ajoin tulevan kauden kamppeet on tarkoitus toimittaa?

    1. Asikaine kirjoitti: Vastaa

      Tämä on hyvä erittäin hyvä pointti Iina,
      en tiedä, onko Reimalla vielä tähän vastausta (itelläni ei ole, mutta mielestäni hyvä huomio suunnitteluun!) Välitin tämän kysymyksen myös Reimalle!

Vastaa käyttäjälle "Etsin kurahanskoja eilen vain 45 minuuttia" Peruuta vastaus

Nimi/nimimerkki tulee näkyviin blogissa. Email ei tule näkyviin.